10 סימנים שהאתר שלך מוכן לקידום
סיימתם לבנות את האתר שלכם ואתם מתים להתחיל את תהליך הקידום? חכו רגע, בדקו שאתם סגורים על הכל ורק אז תתחילו. אנשים רבים ממהרים להתחיל לקדם ומגלים במהרה שהאתר שלהם לא מוכן לחלוטין וזה עלול להקשות על תהליך הקידום או אפילו לבזבז זמן יקר על קידום שלא מוביל אותם לאף מקום. הנה כמה דברים שצריך לקחת בחשבון.
מהירות אתר – הדבר הראשון שצריך לוודא לפני תהליך קידום אתר הוא שהאתר שלכם מהיר. קיימות סיבות רבות לאתר איטי אבל אף אחד מהן לא מוצדקת. בדקו שאתם יושבים על שרת מהיר בישראל או לפחות במערב אירופה (או במקומות אחרים בחו"ל במידה ואתם פונים לקהל בין לאומי), ודאו שכל התמונות שלכם עברו אופטימיזציה והן נטענות מהר, ודאו שהאתר שלכם אופטימלי מבחינת קוד ושאין סקריפטים מיותרים או דברים אחרים שמאטים את טעינת העמוד. אתם לא רוצים להבריח את הגולשים שלכם עוד לפני שהאתר הופיע לפניהם.
התאמה לסלולרי – היום הסלולרי הוא חלק בלתי נפרד מהחיים שלנו ואנחנו משתמשים בו לגלישה באינטרנט באופן טבעי ולכן חשוב מאוד שהאתר שלכם יהיה רספונסיבי או מותאם לסלולרי בצורה כזו או אחרת. כמות גדולה מאוד של גולשים ולקוחות פוטנציאלים מגיעים מהסלולרי והם רוצים לגלוש בנוח לא פחות מהגולשים של המחשב.
חווית משתמש והיררכיה נכונה – הגולש שמגיע לאתר שלכם צריך להתמצא בקלות באתר שלכם. זה אומר שצריך להיות לכם תפריט טוב שממוקם במקום בולט ודרכו אפשר להגיע לכל המקומות החשובים. כמות הקישורים שיוצאים מהמעטפת של האתר צריכה להיות בדיוק במינון הנכון – לא קצת מדי עם חוסר של קישורים רלוונטיים ולא יותר מדי עם עודף קישורים שיכולים להיות גם קצת יותר עמוקים בהיררכיה. בנוסף לכך, הקפידו שבדפים הפנימיים יהיו גם כן קישורים כדי שגולשים יוכלו לנווט מדף לדף.
תוכן איכותי – זהו המפתח לקידום טוב. תוכן איכותי באתר שלכם יכול לשפר משמעותית את תהליך הקידום ולגרום לאתר שלכם לנסוק גבוה מאוד ובמהירות. הקפידו לעדכן את האתר בתוכן איכותי שיכיל מגוון ביטויים ומילות מפתח רלוונטיות ודאגו לספק ערך מוסף לגולש בתכנים שאתם כותבים. נסו מגוון רחב של תכנים כגון מאמרים ירוקי-עד, טיפים, חדשות ומדריכים רלוונטיים.
כותרות ותיאורים – רבים נוטים להזניח את הכותרות והתיאורים למנועי החיפוש אך יש להם חשיבות רבה ממה שאתם חושבים. הקפידו על כותרת טובה לקידום וגם כן מפתה ואינפורמטיבית לגולש. עשו זאת גם בתיאורים.
קריאה לפעולה – האתר שלכם נועד לשרת מטרה, חשוב מאוד שלא תזניחו את איזור הקריאה לפעולה באתר שלכם. מס' טלפון, טופס יצירת קשר או כפתור רכישה צריכים להיות בולטים כדי שהגולשים יוכלו לפעול ברגע שהם יחפצו לעשות זאת בלי בעיות.
אבטחה – בשנה האחרונה גוגל העלו במדרגה את החשיבות של אתר מאובטח. השתמשו בתעודת SSL לאתר שלכם כדי לדאוג לאבטחת המידע של הגולשים וכדי לתת לעצמכם עוד כמה נקודות בונוס בעיני גוגל.
רשתות חברתיות – האתר שלכם לא לבדו באינטרנט, צרו לעצמכם קהל ברשתות החברתיות כמו פייסבוק, טוויטר, יוטיוב ורשתות נוספות כדי להראות נוכחות באינטרנט וכדי להגיע ללקוחות חדשים לא רק באמצעות הקידום האורגני בגוגל.
מעקב וניתוחים – כדי לדעת אם תהליך הקידום שלכם מוצלח ולאמוד את ההתקדמות חשוב מאוד להשתמש בכלים המתאימים. ישנם כלים רבים של SEO שיכולים להועיל ולתת לכם מידע חיוני, אך מבלי להיכנס לעומקם של דברים, התחילו בכלי מנהל האתרים של גוגל וב-Analytics. כך תוכלו לקבל סטטיסטיקות ומידע נוסף שיכול לעזור לכם בתחילת התהליך ובמהלכו.