3 יתרונות של פרסום בטלוויזיה
כל בעל עסק או בעל מקצוע אשר מעוניין לפרסם את עצמו ואת העסק שלו באופן רחב על מנת למשוך אליו לקוחות, יכול למצוא דרכים שונות כיצד לעשות זאת. הוא יכול להשתמש לשם כך באינטרנט, עיתונות מודפסת, תחנות רדיו, שלטי חוצות, פליירים ועוד.
אין ספק שהפרסום המהותי והמשפיע ביותר הוא פרסום בטלוויזיה. זו הסיבה שחברות גדולות וקטנות משקיעות לא מעט מאמצים ומשאבים לשם כך, לאורך תקופות זמן ממושכות, בין אם מדובר בשנים ובין אם מדובר בחודשים ושבועות.
אילו סוגי פרסום קיימים בטלוויזיה
לפני שאנחנו נציג את היתרונות של פרסום בטלוויזיה, ולפני שאנחנו נסביר כיצד בוחרים מתי ואיך לפרסם, צריך להדגיש קיימים היבטים שונים של פרסום בתוכניות ומשדרים שונים. כל אחד יכול לבחור את הפרסום הרלוונטי עבורו, בין אם זה על פי התקציבים שעומדים לרשותו או על פי מאפיינים אחרים.
למשל, אפשר לפרסם בצורה רגילה, כלומר פרסומות סטנדרטיות המוצגות כאשר התוכנית יוצאת להפסקת פרסומות. מדובר בפרסומת של כמה שניות, דקה או שתיים. יש לקחת בחשבון, ככל שמשך הזמן של הפרסומת ממושך יותר כך היא עולה יותר כסף.
אפשר גם למצוא פרסומות בדמות חסויות לתוכניות. הן מוצגות לפני שהתוכנית עולה ולא מוצגות בהכרח במהלך התוכנית עצמה. אפשר גם למצוא שיתופי פעולה עם תוכניות שונות, ואז מעבר לפרסומת גם העסק משתתף בצורה כזו או אחרת בתוכנית עצמה.
מה היתרונות של פרסומות לטלוויזיה
יתרון ראשון, פרסום בטלוויזיה הוא רחב ויכול להגיע לכל אחד. אם נניח אנשים צופים בסדרה מסוימת, אז כולם יראו את הפרסומות שמשודרות בה ולכן כל אחד יחשף אליה. זאת בניגוד לתוכניות רדיו, עיתונות או אתרי אינטרנט שלא כולם בהכרח נחשפים.
חשוב להבהיר בהקשר זה, אנחנו יכולים לייצר פרסומת אחת והיא תרוץ בכל ערוץ טלוויזיה שמשדרת פרסומות, ואנחנו יכולים גם להציג אותה במקומות אחרים. זאת להבדיל מפרסום בעיתונות, אשר לא פעם צריך להתאים אותו לקהל הקוראים או להסתפק רק בהצגת הפרסומת בעיתונים ולא במקומות אחרים.
יתרון שני, מדובר על יצירה אומנותית הרבה יותר משמעותית, הרבה יותר חזקה, אפשר להשתמש בה בצורות ובדרכים שונות. אין ספק שמדובר ביצירה הרבה יותר משמעותית מאשר פרסום סטנדרטי בעיתון או באינטרנט.
יתרון שלישי, נובע משני היתרונות הראשונים, הבאז הוא הרבה יותר גדול. כלומר, מעבר להיבט של הפרסומת עצמה, הרבה פעמים השיח עליה הוא משמעותי ומושך הרבה מאוד אנשים להתעניין ולצפות בה.
כיצד בוחרים איפה ומתי לפרסם
צריך לומר, פרסום בטלוויזיה הוא הרבה יותר יקר מאשר ברדיו, עיתונות או בכל מקום אחר. לכן גם לא כל עסק ולא בעל מקצוע ימהר לפרסם את עצמו. אך אם מוכנים להשקיע מספיק כסף, אז מוטב לפרסם בתוכניות פריים טיים, תוכניות משמעותיות שיש להן רייטינג ואז גם החשיפה לפרסומת תהיה משמעותית.