072-3308587

ז'בוטינסקי 7, משה אביב, רמת גן

Top

האם שיווק בפייסבוק עוזר לקידום אורגני?

האם שיווק בפייסבוק עוזר לקידום אורגני?

אחת מן התעלומות הגדולות ביותר בעולם ה – SEO  היא האם יש לפייסבוק ורשתות חברתיות אחרות השפעה על קידום אתרים בגוגל. למרות שגוגל מכחישה באופן גורף שהיא מתחשבת בשיתופים בדירוגים שלה, מדגמים של אתרים שונים שזכו להרבה שיתופים חברתיים וחשיפה בפייסבוק, הראו באופן ברור שהם גם זכו לדירוגים גבוהים יותר בגוגל מאשר אתרים שזכו לפחות חשיפה. גם אם מדובר בקורלציה בלבד שלא מראה בהכרח על סיבה ותוצאה (כמו שהאתרים שביצעו את המדגמים הדגישו באופן ברור), זו עדיין תופעה שאי אפשר להתעלם ממנה…

כיצד ניתן להסביר אותה?

גם אם נצא מנקודת הנחה שלשיתופים אין שום קשר לדירוג אורגני, הרי שאתר, דף או מאמר שזוכה לחשיפה מרובה ברשתות חברתיות יגיע בסופו של דבר גם לאתרים, בלוגים וכו' שיקשרו אליו, וכאן הסיבה לעלייה בדירוגים כבר הרבה יותר ברורה… מעבר לכך, אם אתר מסוים מקשר לפוסט ציבורי (וידוע כבר שגוגל כן מאנדקס פוסטים מסוימים), בהחלט ייתכן שהפוסט יתאנדקס בגוגל והתוכן שלו יעלה כאשר מבצעים חיפושים רלוונטיים בגוגל. ככל שיותר אתרים יקשרו לפוסט, כך הוא יופיע יותר פעמיים בגוגל.

קידום אתרים בגוגל

שימוש בעמודי פרופילים כדי לגרום למיתוג חיובי בגוגל

מלבד אינדוקס אפשרי של פוסטים ציבוריים, היום כבר ברור למדי שגוגל מסוגל לאנדקס פרופילים של אנשים פרטיים ואפילו עמודים עסקיים. גם אם האינדוקס הוא לא מלא וכולל רק את המידע הקבוע בדף (שם הדף, תיאור וכו'), אין ספק שקל יחסית לגרום לעמודים הללו להתברג על השמות של החברות והאנשים אליהם הם מקושרים בגוגל. לחברות גדולות שיש להן אתר אינטרנט אין זה משנה כל כך, אבל לחברות קטנות ועסקים בתחילת דרכם שאין להם את הזמן או המשאבים לפתח אתר אינטרנט עצמאי, אינדוקס של עמוד חברתי בגוגל עשוי להיות פתרון טוב למדי.

זו הסיבה שאם מחפשים שמות של אנשים או חברות קטנות, לפעמיים עמוד הפייסבוק שלהם עולה במקום גבוה מאוד בגוגל ולפעמיים אפילו במקום הראשון…

מדריכים נוספים שבטח יעניינו אותך:

מאמרים מיידים

ה – Instant Articles של פייסבוק אמנם עוד לא ממש תפסו בישראל (למרות שאתרים מסוימים כמו אתר "הארץ" כבר עושים בהם שימוש), אבל זהו בהחלט אלמנט שאי אפשר להתעלם ממנו. באופן מעט מפתיע, למאמר שמותאם בצורה מיטבית לפייסבוק, יש גם יתרונות מרובים מבחינת SEO, למשל :

תדירות העדכונים : על מנת להיכנס לקטגוריה של מאמרים מיידים, אתר התוכן שמפרסם את המאמרים צריך להיות בעלי יכולת להפיק כמות גדולה של מאמרים (50 בתוך התחלה). מסיבה זו, עליו יהיה להשקיע יותר בתוכן, מה שבהחלט עשוי להוביל לדירוגים גבוהים יותר, בין היתר בגלל שגוגל לוקח בחשבון את קצב העדכונים באתרי  אינטרנט כאשר הוא מדרג אותם (במיוחד בכל מה שקשור לידיעות חדשותיות).

כתיבת קוד נקי יותר והתאמה למובייל – על מנת לעמוד בדרישות של מאמרים מיידים, הקוד של המאמר צריך להיות נקי ואופטימלי, וכמובן להיות מותאם לתצוגה במכשירים ניידים. דרישות טכניות אלו חופפות גם לרצון של גוגל להציג אתרים מהירים יותר המתאימים לתצוגה על כמה שיותר מכשירים. לכן, מי שיפרסם מאמרים מיידים ויקפיד על קוד נקי, יתרום באופן עקיף גם לקידום שלו בגוגל

הקפדה על תגים חלופיים וכותרות – ממש כמו גוגל, גם פייסבוק בוחנת את הכותרות הפנימיות במאמרים ואת תגי  התיאור של התמונות והוידאו בתוכם, זאת על מנת למצוא את המאמרים הרלוונטיים ביותר לכל משתמש ולהציע לו את אלו שיש את הסיכוי הגבוה ביותר שירצה לקרוא.

להרחבה כדאי גם לקרוא: פרסום בגוגל לעומת פרסום בפייסבוק.

Share