איך לבחור חברת קידום אתרים?
אם יש לכם אתר באינטרנט – והיום, למי אין? – אז סביר להניח שאתם צריכים לבצע פעולות קידום אתרים בגוגל. אחרי הכל, מהו אתר אינטרנט אם אף אחד לא בא לבקר בו, ובפרט כאשר התחרות היום עזה יותר מאי פעם אתם חייבים לעשות כל מה שאפשר כדי שהאתר שלכם יופיע במיקום כמה שיותר גבוה בתוצאות החיפוש של גוגל.
הבעיה היא שכדי לעשות קידום אתרים כמו שצריך, עליכם לשכור איש מקצוע. אדם שמבין בזה, בעל ניסיון, כזה שלא רק יספר לכם שהוא עובד אלא שגם יגיש לכם תוצאות של ממש. אז איך בעצם בוחרים חברת קידום אתרים?
הדברים שצריך לשים אליהם לב בעת בחירת חברת קידום אתרים
בחירת החברה שתיקח לידיה את קידום האתר שלכם היא לא משימה פשוטה. לא מספיק לעשות השוואת מחירים פשוטה, ופעמים רבות השוואה שכזו תהיה בלתי אפשרית עבור האדם שאינו מתמצא בתחום, משום שכל חברת קידום אתרים יכולה להציע לכם חבילה שבנויה מאלמנטים שונים וכך תתקשו להשוות ביניהן.
לכן מוטב להשוות בין חברות קידום אתרים על פי פרמטרים אחרים, ואלה העיקריים שבהם:
- כמה לקוחות יש לחברה? באתר של חברת קידום אתרים בדרך כלל מוצגים לקוחותיה, ואפשר להתרשם מן הלקוחות הקיימים ומספרם. אם מדובר בכמות יפה של לקוחות, ואם שמותיהן מוכרים וידועים לכם, סביר להניח שמדובר בחברת קידום אתרים טובה ואמינה שמספקת תוצאות.
- האם החברה משחקת לפי הכללים? בעולם קידום האתרים יש שיטות הנחשבות למפוקפקות ויש אפילו שאסורות על ידי מנועי החיפוש. שימוש בשיטות הללו נחשב יעיל מאוד כל עוד מנוע החיפוש לא יודע זאת, אולם אם הדבר יתגלה אזי האתר יספוג סנקציות ועלול אפילו להיעלם לחלוטין מתוצאות החיפוש. אל תקחו את הסיכון הזה, ודאו שחברת קידום האתרים משתמש בשיטות כשרות בלבד.
- מה עוד החברה עושה? אם היא מציעה קידום אתרים כשירות אחד מתוך קשת רחבה של שירותים משיקים, כגון בניית אתרים, כתיבת תוכן ו/או עיצוב, אזי היא לא מתמחה בקידום אתרים. לעומת זאת חברה שעושה אך ורק קידום אתרים ככל הנראה תהיה מקצועית יותר.
- האם ברור לכם מה החברה עומדת לעשות עבורכם? קידום אתרים כולל הרבה מאוד מונחים מקצועיים שבהם נעשה שימוש בצורה חופשית מאוד, ופעמים רבות לקוחות ששוכרים חברת קידום אתרים אינם מבינים דבר וחצי דבר ממה שעומד לקרות. אמנם בסופו של דבר מה שחשוב הוא התוצאה הסופית, אבל כלקוחות חשוב שתבינו גם את הדרך. אם חברת קידום אתרים לא הצליחה להסביר לכם את התהליכים באופן שהבנתם אותו לעומקו, התרחקו ממנה.
בשורה התחתונה, קידום אתרים הוא לא משחק ילדים וחשוב מאוד לבחור את אנשי המקצוע המתאימים למשימה. אל תהססו לערוך סקר שווקים מחירים מקיף, לרבות השוואת מחירים במידת האפשר, ואל תהססו לשאול כל שאלה שעולה בדעתכם על מנת להיות בטוחים שהעסק שלכם נמצא בידיים הכי טובות שיש.