איך פותחים דף עסקי בפייסבוק?
פלטפורמת פייסבוק נחשבת לרשת החברתית הגדולה בעולם וממשיכה לגדול ולהצליח במקום בו ענקית התוכן גוגל נכשלה, עם מעל 2.5 מיליארד משתמשים ברחבי העולם, נכון לסוף שנת 2019.
הרשת החברתית הענקית הזאת, שהחלה רק מבניית פרופילים אישיים, מונה מזה מעל לעשור גם פרופילים עסקיים, הנודעים יותר כדפי פייסבוק עסקיים. למה זה טוב?
- כי זאת אחת משיטות השיווק הטובות בעולם כעת.
- כי זה מזכיר את שיטת ה"חבר מביא חבר" רק במסות גדולות יותר, בזמינות גבוהה יותר ועם פוטנציאל ויראלי ענק.
- כי פייסבוק הענקית היא גם הבעלים של אינסטגרם, הרשת החברתית המבוססת בעיקר על ויזואליות ומגיעה לקהלים צעירים יותר.
- כי באמצעות הפייסבוק ניתן להגיע לפלח מדויק של לקוחות פוטנציאליים ולפרסם גם בתשלום וגם באופן אורגני בעמוד ולקעקע את המודעות למותג בקרב רבים.
כיצד מקימים דף עסקי שכזה?
- הגדירו את סוג העסק שלכם. האם מדובר בעמודתה, תנועה חברתית, חברה גדולה, בית עסק קטן, נותן שירות, דמות ציבורית ועוד. מומלץ ליצור שם משתמש לדף על מנת שבקישור הישיר אליו יופיע שם העסק.
- עבדו על העיצוב של העמוד – עמוד מעוצב עם לוגו יפה ותמונות חדות המתאימות למידות הנכונות ולא מרוחות או מפוקסלות, מציגות חזות רצינית ואמינה, במיוחד אם מאחורי הדף עומד עסק קטן ופחות מוכר. עמוד עסקי בעל עיצוב מדוקדק לחלוטין ימשוך יותר קהל מאשר עמוד עסקי שנראה חובבני למדי. מקמו תמונת רוחב מתאימה ותמונת נושר (מומלץ לוגו). ניתן ואף מומלץ להשתמש בשירותי גרפיקה מקצועיים ולו לצורך העיצוב הראשוני המהוקצע של הדף.
- ספרו על העסק שלכם – תחום העיסוק, מי עומד מאחוריו, מה השירות או המוצר המוצעים על ידיו, מיקום גיאוגרפי, שעות פתיחה, ניסיון, ביקורות של לקוחות קיימים, תמונות המעידות על בית העסק או על נותן השירות, טלפונים ודרכי התקשרות ואתר אינטרנט אם יש. ככל שתהיו ברורים יותר באשר לפרטי העסק כך תוכלו להימצא יותר מהר ובקלות ולצבור יתרון על פני דפי המתחרים שלכם.
- קטגוריות – השתדלו לדייק עד כמה שניתן בקטגוריות אליהן שייך העסק שלכם. ככל שתדייקו יותר, כך תימצאו בקלות יותר.
- כפתור הנעה לפעולה – חובה להוסיף כפתור שכזה על מנת לייצר אינטראקציה מיידית, מבלי להטריח את הגולשים בדף ולגרום להם לחפש את פרטי ההתקשרות. לחיצה קטנה על כפתור ההנעה לפעולה תעשה את העבודה באופן מהיר ויעיל.
- חנות – אם בית העסק שלכם מוכר מוצרים פיזיים כלשהם, קיימת אפשרות לבנות לשונית של חנות וירטואלית בדף של העסק עצמו ולהציג בו מוצרים נבחרים בכל עת. את החנות ניתן לקדם הן ע"י פוסטים בדף העסקי והן ע"י קידום בפייסבוק בקמפיינים מסודרים המיועדים למכירות.
- קבוצות – אם יש ברשותכם קבוצה שכבר הקמתם בעוד מועד, ניתן לחברה אל הדף העסקי שלכם ולמעשה כבר מראש ליצור את הקהל הראשוני שלכם. אם אין לכם קבוצה, תוכלו להקים כזאת דרך הדף.
- הגדירו משתמשים שיוכלו לנהל את הדף יחד איתכם במידת הצורך וקדמו את הדף ע"י הזמנת חברים ללחוץ על כפתור הלייק והפצת הדף בקבוצות השונות בפייסבוק אם כי במידה ולא בהגזמה.