שיווק באינטרנט
כאשר מדברים על שיווק באינטרנט מדברים על מערכת מאתגרת במיוחד של ערוצי שיווק וירטואליים ומקוונים וצריך לשים בצד את כל מה שמכירים על פרסום חוצות או שיווק פיזי שמגיע ממש עד הלקוח (או הלקוח הפוטנציאלי). השיווק באינטרנט כולל את כל הדרכים שבעזרתן אפשר להגיע אל עיניו של הגולש האקראי או זה שהוא לקוח פוטנציאלי ולעניין אותו בשירותים או המוצרים של בית העסק. כיום מדובר בתחום מקצועי מבוסס שצריך לפנות אליו רק אחרי ניסיון רב והבנה מעמיקה של מנגנונים שחלקם טכניים וחלקם התנהגותיים ורק בהתבסס על ניסיון שכזה – אפשר לבצע פעולות שונות שיסייעו לעסקים רבים לשווק את עצמם ולהגדיל את מעגל הלקוחות שלהם.
מה זה שיווק באינטרנט?
כיום כבר מדובר על מסלולים ברורים שחייבים להיות מותאמים לכל לקוח בנפרד. גם עסקים שפועלים באותו תחום העיסוק – לבטח פונים לקהל ממוקד שונה או שיש להם ייחוד האחד על פני השני. בניגוד לפרסום פיזי ומוכר – בשיווק האינטרנטי יש חשיבות לפילוח מדויק מאד של קהל היעד, של הלקוחות הפוטנציאליים ולבניית מסר חד וברור שידבר בדיוק לאנשים אלה. מכיוון שהגלישה והשימוש ברשת האינטרנט מבוססים על הרבה מאד מידע אישי של הגולש – הרי שמערכות השיווק הדיגיטלי נשענות על מידע זה ומאפשרות לסייע לצד המפרסם את המידע הדרוש לו כשהוא מנסה לפצח את דרך הפנייה לכל קבוצה או קהל יעד רלוונטי.
איפה מפרסמים בשיווק באינטרנט?
כל פלטפורמה אינטרנטית יכולה להיות בסיס מצוין לשיווק דיגיטלי – מנועי חיפוש, רשתות חברתיות, אתרי אינטרנט (גם של העסק המפרסם וגם של עסקים אחרים המציעים שירותים משלימים), אתרים ייעודיים של פרסום ושיווק מידע או שירותים וכמובן כל אתר אינטרנט באשר הוא שמוכר שטחי פרסום לעסקים וכך בעצם מסייע בתחזוקתו שלו. כיום נפוצים מסלולי שיווק בעיקר בפלטפורמות האלה –
·מנוע החיפוש של גוגל.
·רשתות חברתיות בדגש על פייסבוק ואינסטגרם.
·פורטלים של אקטואליה/ ספורט או פורומים מקצועיים.
·אתרי השראה או תחומי עניין (כמו פינטרסט, לדוגמא).
כל בעל עסק צריך לבצע סיעור מוחות עם איש המקצוע שיבצע עבורו את השיווק באינטרנט, זאת על מנת שאפשר יהיה להגדיר באופן מפורש את מטרות השיווק, את קהל היעד הרלוונטי ואפילו את המוצרים הספציפיים שמתכוונים לשווק. בדרך זו תיבחר דרך השיווק הכי נכונה ומתאימה ואפשר יהיה לבחון אותה תוך כדי תנועה על מנת לבצע שינויים או שיפורים שגם יביאו איתם את התוצאות שלהם מקווה בעל העסק.
הדבר החשוב ביותר לזכור ולהבין הוא שמהלכי שיווק דיגיטלי חייבים להתבצע באופן אישי ומותאם לכל עסק ולכל בעל עסק בנפרד. לא יהיה זה נכון להשוות או להשליך מפעולות שיווק באינטרנט של עסק אחד על עסק אחר, גם אם מדובר בתחום עיסוק דומה.