072-3308587

ז'בוטינסקי 7, משה אביב, רמת גן

Top

מחקר מילות מפתח לקידום אתרים בזול

קידום אתרים בזול

מחקר מילות מפתח לקידום אתרים בזול

אפילו לפני חמש שנים, מחקר מילות חיפוש היה יחסית ישיר מאוד. משווקים שעסקו בעבודה של קידום אתרים בזול התחילו עם רעיון ליבה במוחם ופיתחו רשימה של מילות חיפוש. לאחר מכן התחילו עם האופטימיזציה לדפי אתר סביב אותן מילות חיפוש. כל דף היה מתמקד במילת חיפוש אחת. ככל שהכישורים של אותם משווקים התפתחו, הם יכלו להרחיב ולהתמקד בדף עם מספר של מילות חיפוש או ביטויים ארוכים יותר. אם זאת, ההיכרות של העולם עם העדכון יונק הדבש מזיז לנו את הפוקוס לגישה אחרת בנושא האופטימיזציה למילות חיפוש.

החשיבות העולה של הקונספט

בואו נחשוב רגע על הסרט דמדומים. נניח ונרשום בגוגל 'הסרט עם הערפדים המגניבים' או משהו בסגנון, גוגל יביא לנו תוצאות בנושא המדויק הזה. לאו דווקא בגלל שהחיפוש מניב לנו תוצאות אשר מכילות את המילים הבודדות "סרט, ו"ערפדים מגניבים". במקום זה, גוגל מקשר בין שני הקונספטים האלו ומציג את המסקנה הכי הגיונית: שאנחנו מבקשים לדעת על הסרט הפופולרי הספציפי הזה.

הרבה אנשים מתבלבלים בין נושא זה לבין מילות חיפוש ארוכות, אשר זהו קונספט היותר מקושר עם פרדיגמה ישנה יותר של מילות בודדות. מילות חיפוש ארוכות זה בדרך כלל מקבץ של שניים או שלוש (יכול להיות גם יותר) מילים אשר עוקבות אחת אחר השניה ברצף. במקום לחפש "נעליים", אנחנו יכולים לחפש "נעלי ספורט אדומות לגברים". מנקודת המבט של סוג החיפוש הזה, גוגל עושה אופטימיזציה לדפים אשר מכילים את כל ארבעת המילים. בתאוריה אנחנו נקבל אחוז קטן יותר של קליקים, אך כל קליק הוא יותר מכוון ורלוונטי, והסיכויים שאותו הגולש יקשר לתוכן, מוצר או שירות שאתה מציג וירכוש משהו גבוה יותר.

הדבר לא אומר שעלינו לשכוח את החשיבות של מילות המפתח וחיפוש. קודם כל, הרבה אנשים עדיין יחפשו את המילה "דמדומים"  ואנחנו עדיין צריכים למקד את האופטימיזציה הטכנית על יעדי מילות החיפוש. אבל התחכום הגואה של גוגל עם חיפוש קונספטואלי מתפתח, פתח הרבה דלתות לבעלי אתרים כדי להרחיב ולהגדיל את התפוצה שלהם כדי למשוך קהל גולשים חדש ובכך להצליח במשימה החשובה של קידום אתרים בזול.

Share