קידום אורגני או פרסום ממומן?
הקדמה:
אומנם הרחיבו על כך בהמון מקומות ועדיין יש תמיד מה לכתוב בעניין, הרבה מאוד בעלי עסקים, עדיין מתלבטים היכן כדאי להשקיע את התקציב שלהם לשיווק באינטרנט, או יותר נכון מאיזה אפיק שיווק הם עשויים לקבל החזר השקעה גבוהה יותר ופניות לעסק.
ובכן מהניסיון שלנו בדיגיטאצ' כחברה לקידום אתרים ושיווק באינטרנט, אין שני לניסיון בתחום. כלומר כאשר אנו נגשים לשאלה היכן ניתן להשקיע את התקציב נכון עבור הלקוח, יותר נח לנו לקבוע החלטות על בסיס ניסיון רב שנים באותו התחום. ניתן לקבוע חד משמעית שכל תחום המסקנה היא שונה, וכל מקרה לגופו.
עדיין די באופן כללי, ניתן לציין שיש מגמה יותר איכותית לפניות שמגיעות מתהליך קידום אורגני, ובפרט לביטוי זנב ארוך (Long-tail) שכן החיפוש הרבה יותר ממוקד ומעיד על צורך ברור של הלקוח.
בחזרה לצומת הדרכים? אז מה עושים שצריך לקבל החלטה?
החלטנו לעשות השוואה של יתרונות חסרונות מכל צד במטרה לשפוך קצת אור על העניין.
פרסום ממומן בגוגל
יתרונות:
- משלמים עבור קליק- בשונה מקידום אורגני, התשלום הוא אך ורק עבור קליק.
- תוצאות מהירות- ניתן להעלות קמפיין בצורה איכותית לפעמים תוך מספר שעות.
- יכולת ביצוע אופטימיזציה מהירה – בשונה מתהליך קידום אורגני, ניתן לשחק עם ביטויים, להרחיב או לצמצם את הקמפיין בהתאם לביצועים.
- ניתן למדוד בצורה מוחלטת- ניתן לנטר את הפעילות גם על ידי שימוש נכון בכלי המרות שונים של גוגל.
- שימוש בעמודי נחיתה- אע"פ שניתן לעצב גם את האתר, עדיין בפרסום בגוגל ניתן להפנות את המודעות למספר עמודי נחיתה.
חסרונות:
- מופסק מיידי בהפסקת תשלום- מחייב אותכם לשלם כל חודש לפעמים סכומים גבוהים ברגע שמופסק יורד הקמפיין מהאוויר.
- הקלקות לא חוקיות- אע"פ שגוגל מנסה להלחם בתופעה עדיין יש בכל תחום קליקים לא חוקיים, כל אחד יכול להקליק על המודעה שלכם, כולל המתחרים, או סתם משועממים 🙂
- חוסר יציבות- ישנם תחומים רבים שבהם העלות לקליק נעשתה (בגלל עניין ההיצע והביקוש) כל כך יקרה שהיא הופכת את צפיפות הרווחים ועלות גיוס הלקוח לגבוהים במיוחד, לפעמים המרוויח העיקרי מהעסקה זה בכלל גוגל.
- הגבלות של גוגל- ישנם תחומים כמו הלוואות, אסתטיקה ועוד שגוגל מגבילה את המפרסמים לפרסם תחת המדיניות שלה כל מיני תכנים אינפורמטיביים, לפעמים אוסרת שימוש בקמפיין ברשת החיפוש או קמפיין רימרקטינג.
- אלגורתמים לא מדויק- אע"פ שניתן להגדיר כביכול באיזה ביטוי תרצו לשלם, עדיין יש מונחי חיפוש שנכפים ע"י גוגל לחשיפה ולתשלום מה שמביא לכם לידים לא מדויקים ואיכותיים ועדיין מחייב אתכם לשלם.
קידום אתרים אורגני
יתרונות:
- תנועה חינמית ואיכותית- אין צורך לשלם עבור כל כניסה לאתר ואין תלות במתחרים.
- שיווק באמצעות תוכן- כאשר הגולשים נכנסים מחיפושים אורגניים, יש לך את היכולת לספק אינפומציה רחבה ומקיפה, ובכך להעניק לגולש ערך, לחזק את הקשר בין המותג לבין הלקוח הפוטנציאלי.
- החזר השקעה- ברוב המקרים תשלום הרטיינר מחזיר את עצמו כבר בחצי שנה הראשונה (מהניסיון שלנו).
- תנועת גולשים איכותית- כ-82% מהגולשים בגוגל נכנסים אך ורק דרך התוצאות האורגניות, כאשר נשאלו למה? תושבה של 46% (רוב מוחץ) הצביעו אל אמינות התוצאות האורגניות בהשוואה לפרסום הממומן.
- ביטוי זנב ארוך- כחלק מתהליך קידום אתרים מקצועי האתר שלכם צובר סמכות וככזה, הוא מתחיל לעלות בהרבה מאוד ביטויים שבכלל לא השקעתם בהם פעולת קידום, התוצאה כניסות אורגניות מקשת רחבה של ביטויים ממוקדים.
חסרונות:
- תהליך מתמשך – בשונה מפרסום ממומן בשביל תוצאות קידום אתרים מקצועי צריך לבצע תהליך שלוקח זמן, ישנם זירות תחרותיות שהזמן עשוי להגיע לשנה ולפעמים יותר.
- חוסר יציבות- גם פה גוגל מעדכנים כל הזמן את המנוע חיפוש שלהם, ככה שהדרישות שלהם מבעלי אתרים משתנות, מומלץ לא להישען על גוגל בצורה גבוהה, אלה לייצר קשת שיווקית רחבה ויצירתית ככל הניתן.
- השקעה בתוכן ובזמן- גם עם שכרתם חברת קידום אתרים, זה לא מונע ממכם מלהשקיע בתוכן איכותי, ולהשקיע זמן לא מבוטל בכתיבת התוכן, ארגון האתר ועוד, בשונה מפרסום ממומן.
- לא מצאנו עוד חסרונות 🙂
לסיכום:
מומלץ בכל מקרה לבצע מחקר מילות מפתח מעמיק ומקיף דרך מתכנן מילות המפתח של גוגל ניתן לקרוא עוד אודות הכלי והיכולות שלו לספק לנו אינפורמציה ראשונית הכרחית.
רצוי להשקיע זמן ותכנון לפני שמבצעים פעולות נמהרות בשביל להימנע מבזבוז תקציב והסקת מסקנות שלילית.
פוסט אורח מאת חברת דיגיטאצ' חברה לקידום אתרים ושיווק באינטרנט.