מתייעלים, למה כדאי להשתמש במענה אנושי לעסק שלכם
אנחנו אמנם בעידן של בינה מלאכותית וצ'ט-בוטים, אבל אוטומציה היא לא בהכרח מה שתמיד מועיל עסקית ומייעל את המשפך השיווקי או המכרתי של בית העסק. גם בעידן של רובוטים אינטליגנטיים, מענה אנושי ע"י שיחת טלפון יכול להיות משמעותי מאוד עבור לקוח.
בניגוד למענה ע"י AI ותוכנות של אוטומציה, מענה אנושי לעסק מאפשר להשאיר חותם אצל הלקוח. עם זאת, מענה טלפוני לעסקים יכול להשאיר לקוח מרוצה ולהוציא לקוח מאוכזב, ככה שגם חשוב לקחת בחשבון את מקצועיות, אדיבות ויעילות המענה. בסופו של דבר, במיוחד במעמד של עסקאות לא זולות, כחברת קידום אתרים שמנהלת לא מעט קמפיינים בדיגיטל אנחנו יודעים להגיד בוודאות שעל מנת לשפר את אחוז ההמרה רצוי שבן אדם אמיתי ייענה ללקוחות פוטנציאליים ולא רובוט או משיבון קולי. בתוך כך, הנה היתרונות במענה אנושי לעסק:
- חוויית לקוח: בשורה התחתונה, אף אחד לא יכול להשוות בין קשר אנושי שנרקם בין 2 צדדים לבין מענה של בוט. החוויה של הלקוח תהיה תמיד טובה יותר כאשר יקבל מענה אנושי.
- מיקוד: בוטים אמנם יכולים לנתב את הבקשה של הלקוח היטב, אבל מענה אנושי לעסק יספק שירות ספציפי עד פתרון מצוקת או בקשת הלקוח.
- אמפתיה: אם כבר נגענו בנושא של מצוקות של לקוחות, יש לציין ולהדגיש כי בני אדם יכולים לספק ללקוחות אמפתיה והבנה שמערכות אוטומטיות פשוט לא יכולות לספק.
מענה אנושי היתרונות הנוספים
הדוגמאות שציינו לעיל הן רק חלק מהיתרונות הקיימים בשימוש מענה אנושי לעסקים מכל הסוגים. ניתן להתייחס לכמה מישורים והיבטים שונים של מענה אנושי לעסק, כאשר אלו הם העיקריים שבהם:
- שדרוג העסק: מענה טלפוני או אנושי לעסק, משמע עסק אשר משדרג את יכולות התקשורת ושירות הלקוחות שלו. בפועל, המענה האנושי יאפשר לבעלי העסק להתמקד בהרחבת, הגדלת ושיפור העסק.
- מיתוג נכון: בסופו של יום, אין ספק כי מענה אנושי לעסקים מוביל לשביעות רצון גבוהה יותר מלקוחות, ואף יכול לשמש כהזדמנות להגביר את הנאמנות של הלקוחות. בכך, העסק ממותג כעסק אשר מגיב, אמפתי וקשוב ללקוחותיו.
- שירות לקוחות טוב: בניגוד לבוטים, אדם אמיתי יכול לקלוט רמזים עדינים מלקוחות ולהגיב בהתאם, ובמקרים רבים אף לצפות את צרכי הלקוחות לפני שהם מבקשים משהו.
לסיכום, כיצד מקימים או מתפעלים מענה אנושי לעסק?
אם אתם מעוניינים להקים מענה אנושי לעסק שלכם, קחו בחשבון שיש לכם 2 אופציות עיקריות. לפני שנרחיב מה עושים, כיצד ואיך, נציין את 2 השיטות הנהוגות עבור הקמת מענה טלפוני ואנושי לעסק:
- הקמת מערך עצמאית: אם אתם מקימים את מערך המענה של העסק שצורה עצמאית, קחו בחשבון שתצטרכו לשכור אנשי שירות לקוחות, מה שכמובן יוביל לעלויות גבוהות.
- סיוע צד ג': ישנן חברות פרטיות אשר כל תפקידן הוא לספק מענה מקצועי במיוחד לעסקים, מה שרוב החברות והארגונים בארץ בוחרים.
בשורה התחתונה, ברור שהמענה הניתן על ידי חברות צד ג' יהיה עדיף, ולו בזכות העלויות הידידותיות, המקצועיות של נותני שירות הלקוחות וזמני התגובה המהירים. לסיכום, תמיד אפשר להחליט שמנסים להסתייע בשירות לקוחות חיצוני, ואם זה לא מתאים לאחר תקופה מסוימת, פשוט עוברים לחברה אחרת או אפילו מקימים מערך עצמאי.